Tehnologia de tăiere cu jet de apă a schimbat felul în care se poate prezenta o firmă. Ne referim la percepție, la impactul vizual. Profitând de cvasi-dispariția industriei publicitare a materialelor tipărite, astăzi prea puțini antreprenori mai tipăresc pliante și cataloage de prezentare, tehnica de tăiere cu jet de apă pare a fi o unealtă excelentă în mânile celor care se ocupă de identitatea vizuală a unei companii.
Revoluția în acest domeniu este deopotrivă o chestiune de marketing cât și de artă. Logo-ul de firmă este mijlocul prin care clientului sau partenerului de afaceri i se inoculează o idee. Sau un mesaj care este în același timp o regulă mnemotehnică sui generis. Prin care-i faci pe alții să te țină minte! O siglă, un nume de firmă, un logo… cu cât sunt mai impresionante, cu atât le vei rămâne celorlalți în memorie!
O mașină de tăiere cu jet de apă nu poate fi folosită doar în secțiuni de nișă a industriei pieselor auto sau în debitarea unor piese altfel deosebit de costisitor a fi produse, ca să enumerăm doar aceste exemple. S-ar putea spune că logo-ul, acest copil descendent din artă și marketing este una din emoțiile preferate ale tuturor care au o mașină de tăiat cu jet de apă sub presiune. Și deși nu dorim să ne lăudăm concurența, nu ne place să vorbim despre alții și realizările lor, nu putem să nu admirăm la modul sincer logo-uri care sunt adevărate lucrări de artă.
Logo-ul celor de la Starbucks arată exact ce fac ei! Adică o cafea excelentă. Logo-ul comandat de un francizat și montat în interiorul localului arată cum nu se poate mai bine. Desigur că ideea de logo executat la un OMAX nu trebuie neapărat să existe doar la afacerile de tip franciză. Un logo care să impresioneze este o opțiune valabilă pentru orice firmă care se respectă.
Nu trebuie să aveți ideea gata desenată, vă ajutăm cu tot ce trebuie. Pentru a ajunge la acel desen pe care să-l dăm mașinii să-l execute avem suficientă experiență.
Un logo deosebit de interesant îl au cei de la Seastone, producători și distribuitori de plăci ceramice situați în Anglia. Frontispiciul magazinului lor a fost făcut la un waterjet cutter și trebuie să recunoașteți că arată foarte bine. Într-adevăr, plăcile subțiri de ceramică, din care au fost tăiate literele, dau senzația de stil și lux.
Un logo care nu poate fi făcut fără mari cheltuieli decât la o mașină de tăiere cu jet de apă abrazivă este acesta cu leul din oțel inoxidabil. Modelul nu are neapărat un destinatar anume, piesa este făcută mai mult pentru scop demonstrativ și ar putea reprezenta foarte bine companii cu profil diferit. De la case de avocatură la agenții de turism. Închipuiți-vă însă această siglă montată la intrarea într-o firmă. Probabil că luxul, puterea și rafinamentul sunt primele cuvinte pe care vi le sugerează.
Ce bine arată numele acestei firme când este făcut cu mare simț estetic. Senzația de artă aplicată direct în produs este cât se poate de evidentă. De ce e nevoie de un logo care să vă reprezinte!? Din același motiv pentru care țineți minte sigla BMW-ului…