Orice trofeu Super Bowl este marcat printr-un spectacol grandios. Finala Super Bowl desemnează cea mai bună echipă din fotbalul american profesionist și aproape în fiecare an generează noi recorduri. Cel mai scump trofeu din lume prin prisma banilor investiți pentru acordarea lui este așadar Super Bowl. Ziua în care se joacă finala Super Bowl este considerată o adevărată sărbătoare în America. Mai importante sunt doar „Ziua recunoștinței” și „4 iulie”.
Oricine poate avea un astfel de trofeu acasă la el. Unul mai aproape de realitate sau cu o altă impresie artistică. Poate că obținut prin tehnologia de tăiere cu jet de apă! După cum se poate vedea într-un clip video distribuit pe Youtube de un adept al water jet cutting.
Așadar, un trofeu Vince Lombardi poate fi al dvs. printr-o simplă comandă pe internet. Totul este să aveți inspirație sau să știți să alegeți o firmă producătoare de trofee, replici sau comenzi originale. Desigur, s-ar putea pune întrebarea: de ce să aveți acasă replica unui trofeu? Din același motiv pentru care vă cumpărați tricouri cu însemnele echipei naționale de fotbal. Dar de ce un trofeu de fotbal american este mai greu de înțeles pentru un român sau chiar pentru un european…
Trofeul Vince Lombardi se acordă din 1970 echipei de fotbal american care câștigă NFL, un fel de play-off de peste Ocean. Este denumit așa în memoria primului antrenor care a reușit să-l câștige și care s-a bucurat de un imens prestigiu în America anilor 60-70.
Pregătind ziua Super Bowl firmele cu bani fac mari investiții în reclame, mai exact în costurile pentru difuzarea acestora. Spoturile publicitare difuzate în pauzele din timpul meciului costă cam 5 milioane de dolari. Să recunoaștem, sume imense!
În ziua când se atribuie acest trofeu au ajuns să se vândă cam patru milioane de pizza și 1,2 miliarde de aripioare de pui. Clasicele și pline de „euri” chipsuri, se vând în cantități impresionante, sute de tone, la fel și alunele. Peste 30 de milioane de litri de bere.
La Super Bowl se lansează vedete și stiluri vestimentare, se vând tot felul de amintiri și obiecte decorative.
Producătorii de machete și copii ale acestui trofeu fac în preajma fiecărui eveniment afaceri de milioane de dolari. Se vând însemne și logo-uri la toate magazinele cu amintiri, iar în preajma stadionului practic nu se vinde altceva decât Super Bowl.
Concluzionând, aplicațiile cele mai vizibile ale mașinilor de tăiere cu jet de apă sunt în sfera producerii obiectelor decorative. Acestea nu sunt însă cele mai importante și fără de care estetica tehnologică nu ar mai exista, să spunem așa. Dar producerea de decorațiuni este cel mai elocvent exemplu, obiectele estetice fiind căutate fără a exista o motivație anume.
Am putea spune că astăzi oricine poate avea replica fidelă sau stilizată a unui trofeu, cupă, medalie sau logo celebru. Iar toate la un preț destul de mic…