Simțul spectacolului la americani combinat cu marketingul este de multe ori un motor al economiei. Sau, dacă nu un motor, măcar un combustibil super-power, cum zic ei. Aspectul fiind vizibil în toate domeniile, de ce ar face excepție instalațiile de furnizat sau exploatat a până și celui mai neînsemnat jet de apă sub presiune!?
Iată, de exemplu, nici nu s-a terminat bine ultima ediție a WJTA Conference/Expo, de anul trecut din noiembrie, că departamentul de marketing a și început recrutarea și înscrierile pentru ediția din anul acesta. WJTA Conference/Expo 2019 va avea loc la New Orleans în luna noiembrie. (WJTA este acronim pentru WaterJet Technology Association, un fel de organizație a tuturor celor din domeniul instalațiilor de tăiere cu jet de apă, e greu de dat un exemplu asemănător pentru România…)
Pe site-ul expoziției vedem deja nume consacrate sau mai puțin cunoscute din domeniu. Studiind lista participanților se poate înțelege că pentru a te lansa în marea industrie sau în sfera serviciilor conexe, nu-ți trebuie neapărat un portofoliu cu clienți din trecut. Trebuie să ai cap să investești în publicitate, într-o anume publicitate și să te orientezi spre un anumit gen de clienți: cei care este posibil să aibă nevoie de serviciile sau produsele tale.
Unul dintre cele mai interesante exemple, în consonanță cu ideea de mai sus fiind cei de la Apex Waterjetting Global. De fapt, ei mărturisesc într-un mic filmuleț pe site-ul lor că încă nu au nimic de arătat. Că ei, acum, abia își construiesc palmaresul. (Și totodată și site-ul.) Apex produce piese de schimb și accesorii pentru firmele care utilizează mașini de tăiere cu jet de apă sup presiune. De asemenea, ei își propun clienți marile nume din industrie, una din ținta lor fiind evident și OMAX.
Una din firmele relativ noi în industria și tehnologia de tăiere cu jet de apă sub presiune este Aquajet Systems. Însă procedeul propus de ei, chiar dacă nu este de o noutate absolută are avantajele unui remarcabil spirit practic-comercial. Concret, ei pun la îndemâna celor care lucrează în construcții (mai exact la demolări) un excelent sistem de curățare cu jet de apă sub presiune.
De fapt, este vorba de un demolator cu jet de apă – hydrodemolition, care elimină tot din jurul unei armături de fier beton, de exemplu. Cu titlu demonstrativ este prezentat un film în care se arată cum se pregătesc lucrările de reparații capitale la un pod. Deși nu ne-am propus, cei de la Aquajet prefațează oarecum unul din subiectele noastre de mai jos.
Într-o retrospectivă sui-generis a anului 2019, în România și vis-a-vis de domeniul nostru, waterjet cutting, ne-ar fi greu să găsim ceva reprezentativ. Sau, dacă vreți, am putea să aruncăm un ochi asupra a ceea ce s-a întâmplat la noi și are (cât de cât) legătură cu subiectul blogului nostru: tehnologia de tăiere cu jet de apă sub presiune.
O primă întâmplare ar fi aceea că pompierii de la ISU au desfăcut dopul unei sticle cu ajutorul unui jet de apă. (Că tot este la modă subiectul cu salvatorii de la ISU…) Întâmplarea aceasta a fost de fapt o demonstrație a preciziei lor în intervenții și s-a dorit a fi o participare la mișcarea „Bottle Cap Challenge”. În fine…
Apoi, partea mai interesantă este că dosarul „Poarta Sărutului” de la Târgu Jiu a fost redeschis. Pentru cine nu știe, este vorba de un dosar penal deschis de un ONG împotriva responsabililor culturali din oraș, mai bine zis împotriva celor care trebuie să se îngrijească de conservarea ansamblului statuar al marelui Constantin Brâncuși. Acțiunea penală a fost demarată în 2014 când Poarta Sărutului a fost spălată cu jet de apă sub presiune. Acțiunea, se spune, a fost asemeni spălării unui covor la o spălătorie auto. Ceea ce ar fi iritat localnicii.
Ei bine, după trei ani de procese, judecătorii din Târgu Jiu au clasat dosarul, considerând că nu s-a săvârșit nicio infracțiune. Dar, sub conducerea unui ziarist local, grupul de acțiune a reușit redeschiderea procesului. În disputa cu „Centrul de artă Constantin Brâncuși”, vizați fiind șefii acestei instituții din subordinea Primăriei, au fost aduse inclusiv rezultatele unor cercetări internaționale. Acestea din urmă ar fi demonstrat că Porții Sărutului i-ar fi fost aduse stricăciuni. Rezultatele cercetărilor respective însă, observăm, nu sunt accesibile publicului.
Ca o concluzie minoră am putea spune că viața economică din România are același puls. Unul care nu dă frisoane și nu produce turbulențe. Un puls pe care, firme tinere și cu iz occidental, ca și noi dealtfel, cei de la EasyCut.ro, ne străduim să-l modernizăm.