Literele volumetrice, iluminate sau nu, numele marilor firme de pe frontispiciul magazinului, numele dvs. alături de titulatura de director sau de funcția de responsabil cu marketingul, toate au în comun un element: impactul vizual! De ce este și cât sunt de importante literele volumetrice!? Au ele un rost adevărat în ideea de a vinde ceva sau a impune o informație!? Să vedem o schiță de răspunsuri în rândurile de mai jos.
În primul rând, ar trebui să știți că afișarea volumetrică este un concept care încă nu este pe deplin teoretizat. Sau mai bine zis dezvoltarea lui este încă un domeniu mai puțin accesibil publicului larg. Cu toate acestea, afișarea volumetrică este redusă (deocamdată) la nivelul univeristar, al companiilor sau în aplicațiile militare.
Scopul afișării volumetrice este (cel puțin deocamdată) acela al redării unei reprezentări mai precise. O viziune mai exactă a dimensiunii corpului redat. Se poate pune problema: bine, dar în marketing, care este avantajul redării numelui unei firme în tridimensional față de un scris obișnuit, pe o suprafață plană!? Cu ce mă ajută pe mine, directorul companiei, dacă plăcuța de biroul meu are un scris cu litere volumetrice sau unul efectiv simplu, un carton pliat pe care l-am tipărit la imprimanta obișnuită?
Evident, răspunsul de mai jos este unul cât se poate de simplu: compania dvs nu va fi mai bună sau de mai puțin succes în funcție de genul de litere inclus în firma de pe frontispiciul de la sediu. La fel, dvs nu veți fi mai capabil dacă pe birou aveți o etuicheta cu litere volumetrice! Și, atunci? Simplu: impactul este doar vizual. Dar vizualul, modul de transmitere al lui au un efect nemaipomenit în marketing.
Impactul unor litere volumetrice în orice formă de prezentare nu este decât unul de efect, unul care lovește vizual ca să spunem așa. De reclamă, dacă doriți, iar fiindcă reclama este sufletul comerțului, înseamnă că este de bine doar în acest sens.
Literele volumetrice au doar acest scop: să rețină atenția și să se transmită imaginea, amintirea, caracterul mnemotehnic. În legătură cu acesta, cu viziunea spațială a afișărilor volumetrice există chiar și o mișcare artistică, una care are și un festival. Hologlyphics este o mișcare de artă apărută relativ târziu, în anii 90 și se bazează pe holografie, muzică, sculptură și inspirație…
Prelucrarea metalelor. Cine i-a făcut intrarea lui Trump…
Impactul vizual în rândul firmelor are legătură probabil cu noțiunea de logo. Aceasta este o invenție absolut străveche, datează din vremea grecilor și chiar ei au dat și denumirea. Altfel spus, grecii au născocit cuvantul „logotype”, de la logos și typos, adică un cuvânt sau însemn grafic imprimat.
Cele mai vechi logo-uri, într-o accepțiune oarecum simiulară sensului de astăzi, se foloseau cam cu 3.500 de ani în urmă. Erau de fapt cuvinte sau simboluri, sau și una și alta, care se săpau în niște cilindri care, la rândul lor, se imprimau într-un mediu moale ce urma să se întărească. Așa s-au născut primele logo-uri, se puneau pe clei umed, pe argilă, pe orice trebuia să transmită mai departe cine a făcut ce a făcut. Așadar, în antichitate s-a inventat marketingul și nu în era internetului.
Apoi, marea transformare a logo-ului, marele salt al tipului de însemn, marea revoluție în marketing a venit odată cu trecerea la societatea industrială. Apariția tiparului, geniala idee a lui Guttenberg, a făcut ca logo-ul să devină ceea ce este astăzi. Adică oamenii țin mai ușor minte ceva vizual. Așa s-au născut brandurile de firme!
Iar de la logo la nume și funcții imprimate pe plăcuța de la intrarea într-un birou, de la un logo și nume de firmă scrise pe o scândură și puse deasupra ușii la litere volumetrice, la litere mari, luminate pe dinăuntru… n-a mai fost decât un singur pas.
Așa s-au născut literele volumetrice din ziua de astăzi, literele de la numele firmelor, plăcuțele de pe mesele de birouri și cam tot ce vedeți și are sensul de logo din ziua de astăzi.
Ce legătură este între waterjet și litere volumetrice? Ce legătură are noul procedeu de tăiere cu jet de apă sub presiune cu marketingul sugerat de un logo? Practic niciuna în afară de faptul că numele firmei se face mai ușor și mai creativ, chiar mai ieftin, iar impactul vizual este unul foarte puternic.
Brandul Coca Cola este unul și același de ani de zile. Brandul Ford, IBM sau oricare altul din lume, astăzi au un efect deosebit, dacă dincolo de impactul social adăugăm și pe cel vizual. Estetic, care să ne încânte! Adică să spunem plini de invidie: ia uite ce logo și-au tras ăia! E făcut la waterjet, din oțel inoxidabil, arată fenomenal!
Atunci când tăiați un logo cu mașina waterjet (mașinile de tăiere cu jet de apă sub presiune lucrează cel mai ieftin și mai creativ…) acesta se poate face mai repede sau mai încet, în consecință poate fi mai ieftin sau mai scump.
Este un amănunt deosebit de interesant mai ales dacă e cazul unor firme cu buget limitat iar logo-ul trebuie multiplicat de suficient de multe ori.
De exemplu, unul din marile secrete este alegerea unui font potrivit. Fontul este acel gen de literă, este un model și redă literele alfabetului sub diferite forme. De exemplu, dacă intenționați să folosiți un anume tip de font, asigurați-vă că puteți să faceți mici modificări.